Ismerd meg az oktatóinkat!


1. Karner Melitta – fejlesztő- és múzeumpedagógus, művésztanár
Rajzszög kreatív terápiás alkotóműhely – EMELT SZINTŰ KEZDŐ CSOPORT
ISKOLÁK:
1989-1993 | Kaffka Margit Gimnázium francia tagozat |
1989-1993 | Nyári szabadiskola, Zebegény – alkalmazott grafika szak |
1993-1996 | Université de la Sorbonne Nouvelle, Párizs – Modern Francia Irodalom szak |
1999-2004 | Eszterházy Károly Főiskola, Eger – Fejlesztő pedagógus szak |
2006-2008 | Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai kar, múzeumpedagógus szak |
1998- | Baba Magazin, újságíró, szerkesztő |
2006- | Fejlesztőpedagógus, egyéni fejlesztések, felzárkóztatások |
2008- | Múzeumpedagógia foglalkozások, csoportos mûvészeti órák 4-12 éves gyerekeknek |
Olyan családba születtem, ahol az alkotás mindennapjaink természetes része volt. Nagyszüleim a zenében és a képzőművészetben jeleskedtek, nagybátyáim pedig mindannyian az iparművészet terén alkottak; édesanyám is festőművész. Én magam kisebb kitérőt tettem az irodalom irányába, majd fejlesztőpedagógiai tudásomat is ötvözve kerültem újra kapcsolatba a képzőművészettel és a kisgyermekekkel. A művészet csodákra képes, a színek, eszközök, az alkotás lehetősége boldogsággal tölti el a gyerekeket, és alkotás közben észrevétlenül fejlődik szinte az összes érzékszervük, ügyesednek, okosodnak, megnyílnak. Megnő az önbizalmuk, feloldódik a szorongásuk, nyitottabbakká válnak a Világ dolgaira. Három saját gyermekem közül a nagylányom már a Kisképző padjait koptatja, és nagy örömömre fiaim is élénken érdeklődnek a képzőművészet iránt.
Csoportomba olyan kisgyermekeket várok, akik szeretnének megismerkedni a különböző művészeti technikákkal, és önfeledten alkotnának. Várom azokat a gyerekeket is akiknél felmerül valamely részképesség zavarának gyanúja, hiszen találkozásaink alkalmával célzottan egy-egy részképesség fejlesztése is történik – nagy hangsúlyt helyezve az önismeretre, az énkép és a helyes testséma kialakítására, a laterális dominanciára, az egyensúlyi képességekre, a szem-kéz-láb koordinációkra, a tér- és síkbeli tájékozódásra.
2. Perger Emília – művésztanár, rajztanár
Rajzszög kreatív terápiás alkotóműhely – KLASSZIKUS KEZDŐ CSOPORT
ISKOLÁK:
1992-1995 | Fővárosi Pedagógiai Intézet, festés, grafika |
1994-1995 | Szobrászat alapjainak tanulása |
1996-2001 | Magyar Nemzeti Galéria, Régi Magyar Festők Restaurátor Műhelye |
1998-2001 | Magyar Képzőművészeti Egyetem regionális tehetségkutató Program Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola Soros Alapítvány Ösztöndíj: portrészobrászatról tizenéveseknek |
Rajztanár vagyok a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskolában, férjezett, két gyermek édesanyja. Évek óta tanítom a felsős tanulókat, ami érdekes munka, szeretem csinálni. A mai magyar megtépázott művészeti nevelést próbálom kibővíteni az eddig szerzett művészeti tapasztalataimmal. Minden gyerekkel nagy odafordulással és türelemmel dolgozom, hagyon őket szabadon alkotni dolgozni, a már kialakult határok mentén.
Csoportomba olyan gyerekeket várok, akiket az otthoni rajzolás már nem elégíti ki, új technikák megismerésére vágynak. Ebben a csoportban kezdik el megismerni a képzőművészeti technikák alapjait, megismerkednek az anyagokkal, a kompozició és az arány fogalmával, év végére pedig megtanulják ötvözni őket.




3. Nagy Júlia – Iparművész, textiltervező művésztanár
Rajzszög kreatív terápiás alkotóműhely – HALADÓ KÉPZŐ- és IPARMŰVÉSZ CSOPORT
ISKOLÁK:
1996 – 1999 | Képző és Iparművészeti Szakközépiskola |
1997 – 1998 | Népi mesterségeket oktató SZKI -lószerszám és nyeregkészítő szak |
1999 – 2005 | Moholy – Nagy Művészeti Egyetem MOME |
2000 – 2006 | MOME tanárképző |
2002 – | Képző és Iparművészeti Szakközépiskola bőrszakának tanára |
2003 – | a ” BODZA ” textilművész csoport tagja |
2005 – | FISE tagja |
2010 – | a PATENT DUO tagja |
Munkáimmal és tanítási módszeremmel vidámságot, színeket, mosolyt szeretnénk vinni a gyerekek hétköznapjaiba!
Hiszek abban, hogy a tervezés nem csupán egy öncélú kreatív munka, hanem felelős alkotói folyamat. A magam és a képzőművészet nyújtotta eszközökkel próbálok tágítani a gyerekek vizuális gondolkodásán, ízlésvilágán.
A Képzőművészeti Szakközépiskolában szerzett művésztanári tapasztalatommal nagyban hozzájárulok a gyerekek jó szakválasztásához és sikeres felvételijéhez.
Csoportomba olyan gyerekeket várok, akik már elsajátították a képzőművészeti technikákat és szívesen megismerkednének az iparművészeti oldallal is. Szabadidejük nagy részét az alkotás tölti ki, vagy művészeti pályán tanulnának tovább.
4. Jónás Csongor – Tervező grafikusművész, művésztanár
Rajzszög kreatív terápiás alkotóműhely – KÖZÉPISKOLÁS KÉPZŐMŰVÉSZ CSOPORT
1989-1994 | Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola, Budapest |
1995-1996 | Rajzi tanulmányok, MOME |
1996-1997 | Szitaműhelyi gyakorlat |
1997-2006 | Magyar Képzőművészeti Egyetem, Tervező grafikusművész |
1999-2006 | Hey! és ACG reklámügynökség, Art Director |
2006-2010 | Szabadúszó grafikus, festészeti tanulmányok |
2010- | MitoEurope Reklámügynökség, Art Direktor |
Tervezőgrafikus és három gyermekes családapa, vagyok. A műfaj teljes spektrumát bejártam, mégis az alkotói folyamat kézzel-alkotós, tervezős része érdekel a legjobban, legyen ez bármi: kézirajz, festmény vagy akár logotypia.Akár milyen “ruhát” is hordjon a Teremtő kreativitás, itt megcsodáljuk minden alakjában!
Ez a ruha pedig különösen színes és fodros a gyerekek között, jó látni ahogy Bennük megnyilvánul mindez.
Itt , a rajziskolában már első látogatásra is szembeötlő volt ez a “magnetizmus”: Minden zugot beborít ez az ihletettség! Rögtön tudtam, itt a helyem köztük, látni és felkarolni Bennük minden jó ötletet, minden megérzést és helyes ösztönt, szakítva akár a hagyományos pedagógia jó néhány elavult módszerével.
Kalandra fel!- Mondom akár nektek, a gyerkőcöknek, és hát magamnak is a tükörben sokszor 🙂




5. Házi Andrea – Tervező grafikusművész, művészetterapeuta
Rajzszög kreatív terápiás alkotóműhely – SZUPERHALADÓ KÉPZŐMŰVÉSZ CSOPORT
1986-1990 | Babits Mihály Gimnázium, Budapest |
1990-1992 | Kirakatrendező és Dekoratőr Szakiskola |
1992-1994 | Héttükör Stúdiószínház díszletfestő, díszletszobrász szakiskola |
1995-1996 | Kanadai tanulmányút |
1997-2002 | Magyar Képzőművészeti Egyetem, Tervező grafikusművész |
2006- | RAJZSZÖG kreatív terápiás alkotómûhely |
2007-2010 | Pécsi Tudomány Egyetem, Képzőművészterapeuta |
2014-2015 | Magyar Képzőművészeti Egyetem, Képzőművész-tanár |
Az alkotóműhely művészeti vezetőjeként enyém az a megtisztelő feladat, hogy a gyerekek és tanárok sok éves művészeti munkáját én fejezhetem be. Mindamellett, hogy a csoportban képzőművészetet tanítok, a munkám összetett, és komoly lelki felelősséggel járó tevékenység. Segítek a gyerekeknek és a szülőknek tanácsot adni eligazodni a pályaválasztásban, és nem csak művészeti jelleggel, hiszen művészetterapeuta tudásommal más területekre is belátást nyerek.
Csoportomba olyan gyerekeket várok akik egyrészt művészeti pályán tanulnak majd tovább, másrészt a rajzolási és alkotási folyamat e képzőművészeti ága, a megfelelő és megnyugtató önkifejezési módszer számukra. Nem kell feltétlenül kíváló rajztudással rendelkezni, mert sok hangsúlyt fektetek arra, hogy a gyerekek lelki nyugalomra találjanak nálam.