Mit tanítunk?

Mit és hogyan tanítunk?

Tapasztalataink szerint rengeteg kérdés merül fel a szülőkben, hogy mire jó a rendszeres rajzolás, mi jelent a “ kreatív terápiás alkotóműhely” kifejezés, mi a célja a rajziskolának és miért hasznos ez a gyerekek, kamaszok számára.
Reméljük ebben a tájékozatóban választ kapnak az érdeklődők. Ha még mindig marad kérdés, szívesen válaszolunk telefonon, e-mailben vagy személyesen is.

Jó böngészést kíván,
a RAJZSZÖG csapata

Miben vagyunk mások, különlegesek?

Az alkotóműhely egyedülálló felépítését és sikerét a rajz-festészet- kreatív feladatok és a művészetterápia összekapcsolása  adja. Az általános és középiskolás, kamasz gyerekeknek segítünk a szakmai tudás, pályaválasztási tájékozottság megszerzése mellett, személyiségük kibontakoztatásában, a pozitív énképük kialakulásában. Tanáraink felkészült művészpedagógusok, saját szakterületükön kiemelkedő, aktív alkotók, szaktanárok. A csoportjaink az óvodás, kisiskolás kortól a felnőtt kor kezdetéig kisérik végig a gyerekeket. A kurzusok létszáma megengedi a személyre szabott szakmai feladatok megoldását, így mindenki a saját ütemének megfelelően fejlődhet nálunk. Az óráinkon különböző művészeti anyagokat használunk (pitt, szén, akrill, pasztell, akvarell stb…) amelyekkel sokféle technikát, stilust ismerünk meg. E szemléletben tanítva a művészeti középiskolába felvett tanulók aránya közel 100%-os.

Mit jelent az, hogy “KREATÍV, TERÁPIÁS” alkotóműhely?

A képző- iparművészet maga egyfajta nonverbális terápia. A terápiás közeget a csoport alkotja, melynek minden tanuló a része és a vezetője a művésztanár/terapeuta. Az órákat és a feladatokat úgy alakítottuk ki, hogy a gyerekek munka közben empátiát tanusítanak csoportársaik iránt, nyitottak a másokban, bennük felmerülő érzelmi problémákra. Az önkifejezés indirekt módon, vizuálisan történik, amely egy belső biztonságot ad. A szabad önkifejezés, elfogadás, összetartozás élménye a kulcsa, az iskola szemléletének.

Miben jó a gyermeknek, ha elkezd járni hozzánk?

A cél, hogy olyan „elcsendesítő” művészeti tevékenységet végezzenek – egy védett környezetben- ahol kikapcsolnak, koncentrálnak, csendben vannak, elmélyülnek és közben ALKOTNAK. Így jutnak egy kézzelfogható „sikerélményhez”, ami egy lelkileg egészséges ember személyiségfejlődéséhez elengedhetetlen. Ezáltal fejlődik ki bennük az önbizalom, az önértékelés, az esztétika, a szép iránti vágy, megtanulják helyesen használni azt a rengeteg képzőművészeti technikát, amire a tanítási metodusunkban nagy hangsúlyt fektetünk. Cél, hogy megtanulnak elmélyülni, egyszerre egy dologra, hosszabban koncentrálni, úgy hogy Ők ezt észre se vegyék.

Hogyan tudják követni a szülők a gyermek fejlődését?

Ez egy bevett gyakorlat, hogy mi tanárok, beszámolunk a szülőnek, hogy mit láttunk, mit tapasztaltunk egy-egy rajzóra után. Ez sokban segíthet, nemcsak az esetleges iskolaválasztást illetően, hanem szorosabbá teheti a szülő gyermek kapcsolatot, segíthet megérteni gyermekünket. Azonkívül, a szülő, ha teheti, részt vehet az óra végi megbeszéléseken, ami mindig nagyon különleges élmény mindenkinek.

Megbeszélések

A rajziskola metodikájának fontos eleme az óra végi megbeszélés. Ekkor 10-20 percet szánunk arra, hogy egymás rajzait elemezzük, illetve a tanár és a többi diák is elmondja a véleményét a munkákról, kiemelve azt az utat amerre haladni kell. Így a gyermekben tudatosodik az ami jó, amit meg kell lelkileg, szakmailag tartania, másrészről pedig, a társai dicsérik, ami növeli az önbizalmat, felgyorsítja a beépülést a csoportba.

Hagyományteremtés

Évvégi összegző kiállítás, bizonyítványosztás

Minden év végén egy kiállítást rendezünk, ahol mindenkitől igyekszünk kiválasztani a legjobban sikerült rajzát vagy rajzait. Tapasztalataink szerint- rengeteg örömet szerez szülőnek és gyereknek egyaránt. A tanévzárón a gyerekek személyreszóló bizonyítványt kapnak, ahol részletesen leírjuk miben és hogyan fejlődtek egy év alatt.

RAJZSZÖG kreatív bazár

Minden évben Kreatív Bazárt rendezünk a rajziskolában ahol várjuk, a diákok és a tanárok által készített önálló, szép igényes alkotásokat. Az alkotások lehetnek mindenféle ékszerek, tárolók, használati tárgyak, ruhák, kiegészítők, dekorációk stb… Mindamellett, hogy a gyerekek egymás alkotásait megvehetik, elcserélhetik egymással, ez egyfajta “szakmai expo” is.

Általános információk

Korhatárok

Ha egy gyerek szívesen rajzol már picinek is, ajánlom, hogy 4-5 éves kor környékén, kezdjék el az iskolát, sokat fog segíteni neki az iskolakezdésnél, kreativitása és szépérzéke rohamosan fejlődni fog. Nagyobb korban – természetesen a képzőművészeti alapok megtanulása mellett – főleg önállóságra „nevelő” , önbizalom építő eszköz lehet, amely finoman, de annál biztosabban segít a gyermek személyiségének a fejlődésében. Később, ez lehet egy jó iskolaválasztás alapja. A rajziskola 15-16 éves korig professzionális szinten tudja a tanulókat szakmailag tanítani, segíteni. Művészeti szakközépiskolába előkészítést 95%-os referenciával vállalunk.

Csoportok létszámai

Az elmélyült munka érdekében, egyszerre egy csoportban csak maximum 12-15 gyerekkel tudunk foglakozni, csoporttól függően. Komoly a tananyag, még akkor is, ha ők ezt nem érzékelik.

Milyen technikákat használunk, milyen eszközökkel dolgozunk?

Hagyományos képző- és iparművészeti technikákkal és eszközökkel dolgozunk, mint például:
Grafika: tus, fapác, nád toll, tus toll, szén, pasztel, pitt.
Festészet: aquarell, akrill, és más vegyes technikák.
Textil: különböző anyagok, textilek, papírok, újrahasznosított technikák.
Hangsúlyozottan nagy figyelmet fordítunk arra, hogy az iskolában mindig kellő mennyiségű és minőségű anyag álljon a gyerekek rendelkezésére az alkotáshoz. A gyerekek – hagyományosan – rajzbakon ülnek és rajztáblán rajzolnak, amit általában mindig nagyon élveznek.

Szükséges felszerelés

A rajziskolába hozni semmit nem kell, minden eszköz és anyag a kellő mennyiségben rendelkezésre áll. Egyedül egy A/2-es rajzmappát fogok kérni, amiben a gyerekek ízléses módon, tisztán tudják tárolni munkáikat, ezt a beiratkozáson lehet igényelni.

rajz felszerelés

Hogyan tovább?

Csoprotok Érden:

ALAPOZÓ – SÍK- ÉS TÉRÉPÍTŐ alkotó csoport kicsiknek (4-7 évesek)

HALADÓ – KLASSZIKUS KÉPZŐMŰVÉSZETI alkotó csoport (7-10 évesek)

HALADÓ – KREATÍV ÖNISMERETI alkotó csoport (10-13 évesek)

INTENZÍV – ELŐKÉSZÍTŐ KÉPZŐMŰVÉSZ, SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ csoport (13-15 évesek)

Csoportok Újbudán:

ALAPOZÓ – KLASSZIKUS KÉPZŐMŰVÉSZ csoport 01. (4-7 évesek)

HALADÓ KLASSZIKUS KÉPZŐMŰVÉSZ csoport 02. (8-10 évesek)

INTENZÍV – ELŐKÉSZÍTŐ KÉPZŐMŰVÉSZ, SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ csoport (13-15 évesek)

HALADÓ – KREATÍV ÖNISMERETI csoport (10-12 évesek)

MESTER – KLASSZIKUS RAJZ, GRAFIKA, ANATÓMIA csoport (14-20 évesek)

Oszd meg!